neděle 6. září 2009

Jak doopravdy naistalovat Windows XP do netbooku (acer aspire one a110) + jak resetovat BIOS

Na internetu se valí spousta návodu, jak na to.
Respektive návod je jen jeden, který je na spoustě webů zkopírován jako originál článek.
Jeden návod je třeba tady:
Návod jak nainstalovat Windows XP na netbook

Moje poznatky ? USB flash disk musí mít opravdu 1-2 GB. 8GB disk opravdu, ale opravdu nejde naformátovat na FAT 16. Pozor na mp3 přehrávače, některé nejdou použít jako instalační medium !
Program na kopírování Windows umí načíst XP jen z CDčka a nebo z obrazu na disku který vám zůstal ve složce z programem jestli jste jej už někdy použily. 

Použil jsem Win XP SP3, SP2 i SP1 a všechny házeli při instalaci chyby, že určité soubory na instalační flashce nejsou. Pár jsem jich znovu načetl pomocí klávesy ENTER, zbytek jsem musel pomocí ESC přeskočit.  Nevím proč, nikde jsem o tom nečetl, hlavně že to nakonec funguje. :-)
Hotovo ! Pustí se vám XP které spíš spadnou než by fungovali kvůli chybějícím souborům.
Proto jsem rychle nahrál, z dalšího USB disku instalační soubory na SSD disk a spustil novou instalaci z disku. Instalace je teď bez chyb a krásně běží. Akorát taková dvojitá instalace zabere víc času a víc místa na disku. 
Jen abych znova nevypnul netbook rychleji než mám, abych nemusel instalovat znova, právě tohle je pro Windows smrtelné.

Ještě jedna poznámka. Nevím jestli to tak je i jinde, ale můj Acer aspire one se asi po desátém projetí disku chdiskem zablokuje. Snad se smaže bios, změní bios nevím. Ale každopádně zčerná obrazovka a Acer normálně svítí, hučí a tváří se že jede, akorát nic nevidím na LCD. Pomůže jen reset/nahrání nového biosu.
Postup je jednoduchý:
  • naformátovat flash disk na formát FAT 16
  • stáhnout nejnovější SPRÁVNÝ BIOS
  • Nahrát soubor FLASHIT.EXE a  soubor biosu na flash disk
  •  Soubor biosu přejmenujte na ZG5IA32.FD
Dobře, zatím hotovo. Odpojte USB disk od PC a strčte do vypnutého Netbooku. Raději připojte i kabel od nabíječky v průběhu nahrávaní BIOSu nesmí vypadnou proud za žádnou cenu.
Zmáčkněte tlačítka FN a ESC držte a zmáčkněte zapnutí a zapněte. Po pár vteřinkách uvidíte jak zelená LED v tlačítku power bliká. Pustě klávesy ESC a FN a zmáčkněte ještě jednou krátce tlačítko pro zapnutí. 
Teď nedělejte nic nahrává se BIOS, musíte jen trpělivě čekat, až přestane kontrolka blikat a proběhne restart. Já jsem to dělal už dvakrát a do jedné minutky vám znovu nabíhá systém vše svítí a bliká a já jsem byl šťastný.

Žádné komentáře:

Okomentovat